Socijalna integracija mladih u riziku od ispadanja iz sustava obrazovanja: rezultati slovenskog programa Projektno učenje mladih odraslih
Miloslav Poštrak, Natalija Žalec, Gordana Berc
Sažetak
Za razumijevanje fenomena ispadanja učenika iz sustava obrazovanja važno je usmjeriti znanstveni i stručni interes prema shvaćanju životnog svijeta tih mladih iz njihove perspektive. U tu svrhu koristan je koncept socijalne ranjivosti mladih u kojem se istražuju čimbenici rizika u različitim životnim okolnostima mladih temeljem čega se razvijaju pristupi i programi usmjereni na preveniranje napuštanja obrazovanja, na rješavanje problema ispalih iz obrazovnog sustava i nezaposlenih mladih. Program Projektno učenje mladih odraslih (PUM-O) ujedinjuje oba pristupa i baziran je na razvijanju individualiziranog, holističkog i strukturiranog načina rada s ranjivim mladima. Sastoji se od tri razine projektnih aktivnosti: izborne, individualne i interesne s ciljem razvijanja radnih navika, timskog rada, samopouzdanja i karijernih interesa radi reintegracije mladih u obrazovni sustav i uključivanje na tržište rada i u društvo. Program je aktivan 25 godina u Republici Sloveniji u koji je uključeno preko 1 370 mladih i financiran je sredstvima Europskog fonda za socijalni razvoj.
Cijeli tekst: PDF
Revija za socijalnu politiku (Online). ISSN: 1845-6014