Ishodi učenja i inkluzivna edukacija učenika s intelektualnim teškoćama
Ognjen Žiljak
Sažetak
U članku se istražuju mogućnosti primjene ishoda učenja kao kriterija evaluacije inkluzivne edukacije učenika s intelektualnim teškoćama. Inkluzivna edukacije je specifičan pristup uključivanju osoba s intelektualnim teškoćama u redovno obrazovanja, te se temelji na ljudskim pravima. Ishodi učenja posljednjih godina postaju važan instrument obrazovne politike, naročito kao kriterij evaluacije obrazovanja. Analiza mogućnosti primjene ishoda učenja kao kriterija evaluacije inkluzivne edukacije pokazala je da se poteškoće javljaju zbog nesukladnosti vrijednosne argumentacije inkluzivne edukacije s jedne i argumentacije usmjerene na ishode s druge strane; zbog poteškoća oko mjerenja i usporedbe ishoda učenja učenika s intelektualnim teškoćama; te nemogućnosti ishoda učenja da obuhvate socijalne učinke inkluzivne edukacije. Kao posljedica ovih problema, uslijed primjene ishoda učenja kao kriterija evaluacije inkluzivne edukacije dolazi do smanjenje resursa namijenjenih provođenju inkluzivne edukacije te se smanjuje uključivanje učenika s intelektualnim teškoćama u redovne škole.
Cijeli tekst: PDF
Revija za socijalnu politiku (Online). ISSN: 1845-6014