Revija za socijalnu politiku, Svezak 19, Br. 3 (2012)

Veličine fonta:  Mali  Srednji  Veliki

Doživljaj financijskog statusa obitelji i psihosocijalno funkcioniranje srednjoškolaca

Marina Ajduković, Linda Rajhvajn Bulat

Sažetak


Cilj rada je produbiti spoznaje o povezanosti doživljaja financijskog statusa obitelji s nekim internaliziranim i eksternaliziranim problemima psihosocijalnog funkcioniranja srednjoškolaca. Prikazani su rezultati dva subuzorka iz istraživanja u kojem je sudjelovalo 558 učenika i učenica drugih razreda srednjih škola: 70 učenika koji procjenjuju da njihova obitelj ima manje ili puno manje novaca od drugih obitelji i 69 učenika koji procjenjuju da njihova obitelj ima više ili puno više novaca od drugih obitelji.
Mladi koji procjenjuju da njihova obitelj ima slabije financijske mogućnosti imaju više emocionalnih problema i problema s vršnjacima, nezadovoljniji su obiteljskim odnosima te doživljavaju više psihičkog zlostavljanja od strane roditelja. Skupine srednjoškolaca koji odrastaju u ispod i iznadprosječnim materijalnim prilikama međusobno se ne razlikuju u doživljenom i počinjenom vršnjačkom nasilju, prosocijalnom ponašanju, hiperaktivnosti, problemima ponašanja te doživljenom fizičkom zlostavljanju od strane roditelja. Nalazi su komentirani pod vidom psihološke ranjivosti mladih slabijeg imovinskog statusa.

Cijeli tekst: PDF

Revija za socijalnu politiku (Online). ISSN: 1845-6014