Doživljaj financijskog statusa obitelji i psihosocijalno funkcioniranje srednjoškolaca
Marina Ajduković, Linda Rajhvajn Bulat
Sažetak
Cilj rada je produbiti spoznaje o povezanosti doživljaja financijskog statusa obitelji s nekim internaliziranim i eksternaliziranim problemima psihosocijalnog funkcioniranja srednjoškolaca. Prikazani su rezultati dva subuzorka iz istraživanja u kojem je sudjelovalo 558 učenika i učenica drugih razreda srednjih škola: 70 učenika koji procjenjuju da njihova obitelj ima manje ili puno manje novaca od drugih obitelji i 69 učenika koji procjenjuju da njihova obitelj ima više ili puno više novaca od drugih obitelji.
Mladi koji procjenjuju da njihova obitelj ima slabije financijske mogućnosti imaju više emocionalnih problema i problema s vršnjacima, nezadovoljniji su obiteljskim odnosima te doživljavaju više psihičkog zlostavljanja od strane roditelja. Skupine srednjoškolaca koji odrastaju u ispod i iznadprosječnim materijalnim prilikama međusobno se ne razlikuju u doživljenom i počinjenom vršnjačkom nasilju, prosocijalnom ponašanju, hiperaktivnosti, problemima ponašanja te doživljenom fizičkom zlostavljanju od strane roditelja. Nalazi su komentirani pod vidom psihološke ranjivosti mladih slabijeg imovinskog statusa.
Mladi koji procjenjuju da njihova obitelj ima slabije financijske mogućnosti imaju više emocionalnih problema i problema s vršnjacima, nezadovoljniji su obiteljskim odnosima te doživljavaju više psihičkog zlostavljanja od strane roditelja. Skupine srednjoškolaca koji odrastaju u ispod i iznadprosječnim materijalnim prilikama međusobno se ne razlikuju u doživljenom i počinjenom vršnjačkom nasilju, prosocijalnom ponašanju, hiperaktivnosti, problemima ponašanja te doživljenom fizičkom zlostavljanju od strane roditelja. Nalazi su komentirani pod vidom psihološke ranjivosti mladih slabijeg imovinskog statusa.
Cijeli tekst: PDF
Revija za socijalnu politiku (Online). ISSN: 1845-6014